skip to Main Content

راه های افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر

5/5 - (1 امتیاز)

داشتن مدت زمان پرواز بیشتر با کواد کوپتر یکی از مواردی است که افراد به جستجوی آن می پردازند. افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر نیازمند باتری ای قوی و همچنین وزن عملیاتی کمتر است.

در برخی موارد نیز کالیبره نبودن پهپاد می تواند باعث مصرف انرژی بسیار زیادی شود، بنابراین برای افزایش مدت زمان پرواز می توان کالیبره کردن دستگاه را نیز مدنظر قرار داد.

افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر با باتری یدک

بهترین راه برای داشتن پروازی بلند با کواد کوپتر، خرید و داشتن یک یا چند باتری یدک است. برخی کوادکوپترها فقط با باتری‌های خاص خودشان کار می کنند و برخی دیگر از همۀ باتری‌ها پشتیبانی می کنند و محدودیتی در انتخاب نوع باتری ندارند.

درست است که با باتری یدکی در یک پرواز نمی‌توانید زمان پرواز را بیشتر کنید؛ اما می‌شود فرود آمد و با تعویض زودهنگام باتری با فاصله کمتر از 30 ثانیه دوباره پرواز با کوادکوپتر را ادامه داد.

بیشتر بدانید: آموزش نصب دوربین بر روی کوادکوپتر

نقش باتری در افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر

نقش باتری در افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر

اگر به مراکز فروش کوادکوپتر یا فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید، احتمالا باتری هایی را پیدا خواهید کرد که کارایی و بازدهی بیشتری نسبت به باتری کوادکوپتر شما دارند. بنابراین شما می توانید با خرید باتری های قوی تر، مدت زمان پرواز کوادکوپتر را بیشتر کنید.

البته این کار زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که پهپاد شما قابلیت پشتیبانی از یک باتری قوی تر را داشته باشد. به همین دلیل شما باید در انتخاب باتری جدید دقت کنید و مدل های مشابه باتری اصلی موجود در کوادکوپتر که گنجایش بیشتری دارند را خریداری کنید.

به یاد داشته باشید که هر چه گنجایش باتری (mAh) بالاتر باشد، مدت زمان شارژ بیشتر و در نتیجه مدت زمان پرواز کواد کوپتر نیز بیشتر خواهد شد.

شرایط آب و هوایی مناسب

باران و باد شدید از جمله عناصری هستند که پرواز را برای کوادکوپتر سخت می کنند. به عبارت دیگر مانور پذیری و حفظ تعادل کوادکوپتر ها در شرایط جوی نامساعد با سختی بیشتری انجام می شود، همین عامل نیز باعث مصرف بیشتر انرژی و تمام شدن باتری در زمان کوتاه تر می شود.

بنابراین اگر به دنبال افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر هستید، بهتر است در انتخاب روز و ساعت عملیات پروازی خو دقت و بیش از هرچیز از مناسب بودن شرایط آب و هوایی اطمینان حاصل کنید.

برداشتن پایه های فرود و گارد محافظ ملخ ها

برداشتن پایه های فرود و گارد محافظ ملخ ها

پایه های فرود و گارد محافظ ملخ ها ابزاری عالی برای حفظ ایمنی کوادکوپتر هستند، اما در عین حال باعث افزایش کلی وزن دستگاه می شوند. همانطور که می‌دانید افزایش وزن باعث مصرف بیشتر انرژی می شود و در نتیجه میزان شارژ موجود در باتری با سرعت بیشتری کم می شود.

بنابراین اگر به مهارت خود در پرواز دادن پهپاد اطمینان دارید، این ابزار های محافظ را از بدنه کوادکوپتر بردارید و از افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر لذت ببرید. همچنین توصیه می شود در محیط های باز و بدون موانع مختلف پرواز کنید تا احتمال بروز تصادف و خسارت کم شود.

عدم اسپورت کردن پهپاد

بعضی از افراد دوست دارند هلی شات خود را با اسپورت کردن زیبا کنند. البته این کار باعث می شود که پرنده در هوا جذاب تر به نظر برسد.

ولی اگر از تزیینات زیادی استفاده کنند، ممکن است وزن هلی شات بیشتر شده و انرژی بیشتری مصرف شود، در نتیجه عدم اسپورت کردن پهپاد یکی دیگر از راه های افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر است. این امر نه تنها وزن را افزایش می دهد، بلکه موتور را هم تحت فشار قرار می دهد.

جدا کردن دوربین

اگر قصد شما از پرواز کردن با کوادکوپتر تهیه تصاویر و ویدیو های هوایی نیست، بهتر است با برداشتن دوربین مقداری از وزن کلی دستگاه را کم کرده و به جای آن افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر را داشته باشید.

جالب است بدانید دوربین فقط باعث افزایش وزن کوادکوپتر نمی شود، بلکه در مواردی باید برق مورد نیاز خود را از باتری اصلی بگیرد و با کم شدن شارژ باتری سبب کوتاه تر شدن مدت زمان پرواز می شود.

انجام تنظیمات کواد کوپتر برای بالا بردن برد

انجام تنظیمات کواد کوپتر برای بالا بردن برد

در هنگام خرید کوادکوپتر بایستی تنظیماتی روی آن انجام شود. منظور از تنظیمات تنظیم ریموت کنترل و کالیبره کردن هلی شات است. کالیبره کردن پرنده باعث تعادل پروازی در شرایط مختلف آب و هوایی می شود. از طرف دیگر اگر ریموت کنترل به درستی با پرنده هماهنگ نشود، هلی شات باتری بیشتری مصرف می کند.

بنابراین حتما برای افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر بعد از خرید کوادکوپتر تنظیمات را به درستی و به طور کامل انجام دهید. البته نیازی نیست برای هر پروازی، هلی شات را به طور جداگانه تنظیم کنید. کافی است قبل از اولین پرواز با کمک ریموت کنترل تنظیمات را انجام دهید.

بیشتر بدانید: بالاترین برد کوادکوپتر چقدر است؟

نکته پایانی

در این مطلب به راه های افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد کارهایی چون حذف گارد فرود و ملخ، حذف دوربین و داشتن باتری یدک از جمله راه های افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر است. شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین پهپادها به وبسایت دیجی پهپاد مراجعه کنید.

Back To Top